Petua Imam As-Syafie'

ditaip Miss Butang jam 7:00 PM 6 komen

 Empat perkara menguatkan badan
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi

4. berpakaian dari kapas
 
 Empat perkara melemahkan badan
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam
 
 Empat perkara menajamkan mata
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih
 
 Empat perkara merosakkan mata
1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat
 
 Empat perkara menajamkan fikiran
1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama
 
  Empat cara tidur
1. TIDUR PARA NABI - Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit danbumi.
2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH - Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solatmalam.
3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA - Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyakdimakan.
4. TIDUR SYAITAN - Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.
 
kalau ada sebarang kesilapan ke apa ke bagitahu ye..ilmu bermanfaat harus dikongsi ♥
kali ni tak tahu nak letak gambar apa..jadi bagi gambar anak buah i tengah uk uk..hehe ( ´∀`)
 





Dah habis baca ke? Jangan lupa tinggal komen ◕‿◕



✿ Crown ✿

ditaip Miss Butang jam 1:08 PM 14 komen

ngaaaa !! i'm in love with her !!
keke..
sebenarnya dah lama sangat nak cerita pasal ni..tapi sibuk kononkonon jahit baju tempahan orang..kelas menjahit lagi..balik rumah komprem dah malas..tapi ku gagahkan jua diri huntuk hupdate hentry hini :)

few months ago, i've found this girl's facebook..normally before i'm adding strangers, i'll read their info and if there is any blog address, i'll check it out..and this girl..seem hard to approve someone she doesn't know unless she is in a good mood :D

berangan pulak speaking..kah2..teruja sangat punya penangan la ni..
bila dah baca blog akak ni kan..memang seronok..kelakar..bagi miss butang la..
akak ni amik Bachelor of Medicine kt Royal College of Surgeons in Ireland..
IRELAND..!! DIA TINGGAL KAT DUBLIN !! :D
sukanya la miss butang..tak tahu kenapa miss butang teruja sangat..mungkin sebab akak ni orang kuantan..hee~ kite same la kakヽ(‘ ∇‘ )ノ

miss butang suka baca entry akak ni pasal dia jalanjalan kat rome,venice,pisa..banyak3 kali miss butang ulang baca..tak bosan2..siap bookmark lagi yang tak tahan tu..haha :D

yeahh..italy adalah tempat miss butang duk simpan cita2 nak pergi..sejak kecik lagi.. :')
it is awesome..
jangan ada yang nak buat ayat 'laa..patotnya simpan la impian nak pegi haji..ni pegi italy..ish2~'
HELLO..!! italy tu pn Allah yang cipta kan..kita memang disuruh menikmati keindahan alam ini..
dah bukak dah akaun tabung haji..cuma cuma cumaaaa x cukup lagi..heh..apahal aku kena semangat explain kat sini ni? ヽ(。_°)ノ

ehh..ni akak tu..nama beliau TIARA FAZLIN JALUDIN :)


sedap kan nama dia..hihi..da la comel :D
haritu macam nampak tau akak ni kat masa dalam jamban kat east coast mall..miss butang asek pandang dia je..tapi miss butang takut nak tegur..takut salah orang..miss butang sebelah dia je..kami samasama touch-up muke depan cermin..
lah..biasalah pompuan memang cenggini!! emo pulak aih..dushh  (。_°☆\(- – )
macam menyesal tak cuba tanya :(
kalau ada peluang memang nak jumpa akak ni..
eh duk ngumpat2 lupa nak bagi link..hehe..ni haa akak comel hitu :))

dah kot..tu je nak cerita..saje nak kongsi ^^
sayang miss butang..
jaga diri sendiri lah masingmasing..hehe





Dah habis baca ke? Jangan lupa tinggal komen ◕‿◕



Huh !! panas la pakai shawl belit-belit kat leher ;(

ditaip Miss Butang jam 1:20 AM 18 komen

Zon Menutup Aurat :)

assalamualaikum..
comel tak kawan miss butang pakai tudung..??
eh..ada ke orang yang pakai tudung tak comel..??
TAKDE..!! booo~
tahukah anda..??
perempuan yang bertudung tidak kira muda mahupun sudah berkedut..
akan kelihatan lebih muda berbanding usia sebenar..??
ahhaaa..bingo..!!
miss butang tak tipu..
lihat situasi di bawah ;)

Gadis A : eh midah..comelnya kawan midah ni :)
*sambil tunjuk gambar si B yg tidak bertudung*

Miss butang : kawan midah memang comel-comel..ngeh ngeh..

Gadis A : eii..kiutnye..siapa ni..?? suka la tengok
*sambil tunjuk gambar gadis bertudung pula*

Miss butang : lohhh..!! orang yang sama la tu..tu pun B jugak..cuma dia pakai tudung..takkan tak kenal..kui kui

Gadis A : eh??!! serius ke..?? lain kauuu..!! yag pakai tudung ni nampak muda giler kot..eh midah..suruh dia pakai tudung laa..

Miss butang : err...bukan tak nak tegur..tapi dia sendiri tau mana salah dan betul..tapi paham la kan ( -。-)

lagi satu kan..
apabila kita pakai tudung, sebenarnya dia jadi macam perisai kita tau..nak2 kalau jalan sorang2..
miss butang pernah jalan2 dekat bandar..tak jauh dari miss butang ada remaja2 yang tak bertudung..maka lalu lah mat motor sambil menjerit 'peewiittt!!'
maka terserlah keterujaan remaja2 tersebut..
tapi apabila mat motor tu lalu dekat miss butang, tiba2 dia cakap 'assalamualaikum~'
ahahaha..macam kelakar..reti pulak bagi salam pada pejalan kaki :D
miss butang bukan nak cakap miss butang baik alim bagai..
tapi boleh nilai sendiri kan :)
sedangkan mat motor pun boleh jadi baik nampak perempuan bertudung..
tak kan anda di luar sana tak nak melakukan kebaikan pada diri sendiri :)
eh..tak menutup aurat merupakan kezaliman terhadap diri sendiri tau..

jadi..sempena Bulan Ramadhan bulan yag penuh keberkatan ni, tak salah kita tanam azam baru..tak perlu la nak tunggu Tahun Baru baru nak berazam..pasti ke sempat jumpa Tahun Baru tu..?? hentah2 dah kiok..
renung-renungkan :)

sayang dari miss butang :)
cuba dengar lagu ni..sedap kauuuu..okei jumpa lagi nanti ( ⌒o⌒)人(⌒-⌒ )v








Dah habis baca ke? Jangan lupa tinggal komen ◕‿◕



Mereka..

ditaip Miss Butang jam 3:28 PM 4 komen

miss butang..
sebenarnya..tak..ramai..kawan..sebab..pemalu..
okei tipu..
ramai kawan..tapi sikit kawan-yang-kenal-miss butang..
ramai cakap miss butang sombong pada pandangan pertama..
memang muka stone kot..kah kah
1 keluarga masalahnya dapat gelaran manjaaa ni 「(°ヘ°)
jadi memang betul dah rasanya kitorang memiliki muke unik (─‿‿─)
tapi bagi yang dah kenal..komprem kitorang dikatakan peramah..acece idongkembangkembang
sebenarnya nak tunjuk muka2 yang sentiasa bersabar dengan miss butang selama ni..teheeeee (人´∀`*)

Calon pertama


hik hik..tak nak bagitau nama penuh ek..malas.. :D
miss butang kenal dia sejak tahun 1999..lama bukan??
kitorang baru darjah 2..waktu tu dia pindah depan rumah miss butang..
teruja sebab dapat kawan sebaya depan rumah la ni..keh keh
tapi kitorang kejap satu kelas..kejap tak..bila masuk sekolah menengah terus terpisah..miss butang masuk asrama sejak tingkatan 1..dia masuk asrama masa tingkatan 4..sekolah kat selangor..jauh tahuuu
tapi memang jodoh kan..lepas spm, miss butang tak sambung belajar sebab kejadian ni..dan dia ni belajar kat polisas..tak jauh sangat dari rumah kitorang..maka tiap2 hari boleh nampak dia..haha :D
kitorang selalu dating samasama..sweet kan..
kitorang selalu ketawa samasama..nangis samasama..nyanyi samasama..makan samasama..sempotpanjatbukit samasama..tangkap gamba samasama..pinjam baju masingmasing..keh keh..tido samasama..ehemmm  (¬‿¬)
kesimpulannya, bila miss butang susah dia la superman :)
sayang alea sangatsangat la babe..mmuah~ :')

Calon kedua


tak nak tulis nama jugak.. :p
kenal dia masa sekolah rendah tapi memang tak pernah langsung sekelas..bertegur pun lagi la tak pernah..miss butang ingat dia ni sebab pipi dia labuh..pastu kecik je..kui kui..tapi tu zaman kecik2 dulu.sekarang lenyap dah semua ciri2 tu..haha..lepas sekolah menengah baru jumpa semula dia ni dalam facebook..haa..facebook ada kebaikan jugak kan..dapat jumpa semula kawan2 lama :)
ni pun rumah dekat je..tak sampai 5 minit dah tiba rumah dia..sekentut bak kata pujangga..baik sangat..pendiam..memang satusatunya besfren lelaki yang miss butang ada :')
dia selalu jugak motivate miss butang when i'm down..down to the drain..hehe :p
nice boy ;)

Calon ketiga


nama dia amalina :)
masa tingkatan 1 x sama apa2
mase tingkatan 2 sama dorm sama kelas..
masa tingkatan 3 x sama apa2 tapi kemana2 mesti sama2 :)
masa tingkatan 4 sama kelas tapi x sama dorm
masa tingkatan 5 sama dorm sama kelas..katil sebelah2..locker baju pun sebelah2..meja dalam kelas pun sebelah2 :)
patutnya miss butang dapat matrik sama dengan dia..kursus pun sama..tapi takde rezeki kan..terpaksa la dia sorang2 kat sana :(
dia paling banyak teman miss butang masa miss butang sedih..miss butang pernah nangis kat bahu dia..paha dia..bantal dia..haha tak nak bantal sendiri tu..boleh tahan mengada jugak aku ni dulu..homesick la katakan :D
paling pelik..samasama ada penyakit lelah..bila dia lelah, miss butang jaga..camtu la sebaliknya :)
love you lina..sampai bila2 :')

diorang bertiga ni bukan orang biasa2 tau..
nak senang paham la kan..andai suatu hari nanti miss butang da tak ada..
diorang ni tempat untuk sesiapa tanya pasal kisah miss butang..diorang memang tau :)
op cos la selain family miss kan..family miss lagi la tau segalanya ;)

okei laa..malas da..lots of luv..chuupp~ <3
mekacey sanggup buang masa baca ;p
tunggu lagi sebulan baru hapdet entry baru..
lalala~ *tido*





Dah habis baca ke? Jangan lupa tinggal komen ◕‿◕



Lagi 9 hari..Genap 2 tahun......

ditaip Miss Butang jam 3:24 PM 8 komen


mak..mak nak pergi sekolah wani ke kejap lagi..??
a'ah..tak nak ikut..??siap laa..
malas pulak nak ikut..nak pergi bandar boleh..?? fatin tumpang naik kereta..sampai simpang luar je..kat luar senang dapat teksi..boleh..??
boleh je..pergi la siap..
okei :D

(kereta kancil yang abang mi pandu sampai di simpang luar..jalan besar..)

mak..salam :) (salam tangan mak..cium pipi mak kiri kanan..macam biasa..)
baik2 jalan..jangan balik lambat..
okei :) abang mi..salam (salam tangan abang mi..cium pipi kiri kanan jugak..)
baik2 tau fatin..(pesan abang mi..)
cepat maimunah..salam kak fatin..nak pergi dah ni..
(selesai salam maimunah, terus bukak pintu kereta..tiba2 adik tarik baju fatin)
adik..?? kak fatin tak nak salam..?? :(
tak nak la..adik busuk.. :D
alaa :(
hehe..okei2 salam..cepat sayang kak fatin :D (adik cium tgn & pipi fatin..)

(keluar kereta..tengok kereta semakin jauh..tapi adik & maimunah masih melambai..aku senyum dan terus membalas lambaian adik2..semakin jauh..tapi mereka masih melambai..)

eh..lama betul membabai..tak penat2..?? hehe biar jela..suka la tu dapat jalan2 pergi muadzam nak jumpa wani :)

(aku meneruskan perjalanan ke bandar..hampir sejam berjalan2..semasa di tandas..tiba2)

tutututututut~~ (bunyi ringtone handphone..lagu apa dah tak hingat..hehe)
eh..?? helo..??
tin..ayh ni..
haa tau..hehe..kenapa ayah..??
tin kat mana..??
kat bandar ayah..
oh..tin nanti balik rumah ek..bagi pak ngah makan..kalau boleh balik cepat ye..
okei2..kejap lagi fatin balik :)
okei..baik2 tau....
erm..ayah2..kenapa ek..?? (pelik sebab ayah tak pernah telefon suruh balik cepat..selalunya mak yang telefon..)
oh..mak..accident..
accident..?? teruk ke..?? (sikit pun tak terkejut sebenarnya..sebab sangkaan aku cuma kemalangan ringan..)
ayah pun tak tahu..ayah nak pergi hospital ni..tunggu mak..
aik..?? hospital..?? teruk ke..?? habis fatin nak kena pergi hospital juga..??
tak payah..fatin balik je rumah dulu ek..tunggu ayah kat rumah..jaga pak ngah..
okei :)

(di kedai makan..)

tutututututut~~
helo..?? kak jana.. :)
fatin..tak tau lagi ke berita..?? (suara tahan sedu..)
berita apa..?? mak accident..?? tau..tau gitu2 jela..hehe..
mak dengan abang mi selamat......(tangisan kak jana mula kedengaran) maimunah koma...
(tangan aku semakin lemah mendengar suara kak jana..)
adik..adik dah meninggal fatin..........
fatin kat mana..?? kak jana, kak puja dengan abang kay on the way balik kuantan..duduk kat rumah tau..jaga diri baik2..kak jana sayang fatin..(talian dimatikan..)
(mati segala kata2..air mata aku mengalir laju..aku hampir pitam dalam kedai tu mendengar berita..)
adik~~ :'(

(masuk dalam rumah..air mata terus mengalir apabila kaki terlanggar permainan adik..aku kutip & mencium robot transformers kesayangan adik..aku duduk di kerusi..teringat pesan ayah..cepat2 aku sediakan makanan untuk pak ngah..)

tutututuututututut~~

midah..midah..aliaa ni..macam mana family..?? aliaa baru dapat berita..
tak tahu aliaa.....................adik dah takde (air mata mengalir semakin laju..)
aliaa datang rumah ye..?? aliaa teman midah ye..??
takpe aliaa..midah okei..
takpe2..tunggu situ..aliaa datang..mama pun suruh aliaa teman midah ni..
okei..

(aliaa terus peluk aku apabila sampai..)
midah..sabar..apa dah jadi ni..??
tak tahu..tak tahu.. :'( terkejut :'(

(di luar rumah..)
ASSALAMUALAIKUM..!!!
waalaikumussalam..ye..?? mak takde :'(
ayah mana ayah..??
ayah kat hospital :'(
apa dah jadi ni..?? macam mana mak dengan yang lain2..??
tak tahu..tak tahu :'(
(seorang makcik terus peluk aku..)
fatin sabar banyak2 ye..jangan ditanya macam2 kat dia..dia bukan tahu pun..

(tak lama kemudian..kak jana, kak puja, dan abg kay sampai..)
jom fatin..siap..kita pergi hospital..
okei :'(

(jam menunjukkn hampir tengah malam..sampai di hospital..ayah sambut kami..muka ayah jelas menunjukkan kesedihan..)
nak jumpa mak dulu..??
nak2 :'( (serentak kami menjawab..)
jom2..

(mak baring diatas katil hospital..muka mak menahan kesakitan..mak terlihat kami..)
adik............adik dah takde........... :'(
(air mata yang dari tadi belum dapat berhenti semakin bertambah deras..)
mak macam mana..?? :'(
mak kena jahit kat belakang kepala..tangan kanan mak patah..sakit..adik..adik dah takde :'(
mak........ :'(

(tak pasti kak puja ke kak kak jana yang tanya..)
ayah..nak tengok emi :'(
tak boleh la sayang..dah lewat..doktor tak bagi melawat..kena bagi adik rehat..
alaa :'(
tengok maimunah nak..??
okei :'(
tapi boleh masuk 2 orang je 1 masa..
:'( ????

(sampai di tingkat 4..terpampang signboard HDW..)
wad apa ni..?? :'( icu ke..???
wad tinggi kebergantungan pesakit kepada mesin..means, kalau kita cabut mesin2 tu, mati la pesakit..dia hidup bergantung kepada mesin :'(
Allahu Allah maimunah............ :'(

(jejak kaki dalam wad tu, berdiri bulu roma..sejuk..ada 6 katil je..penuh dengan mesin..penuh dengan jarum kat badan..dahi maimunah bengkak membiru..)
maimunah~ kak fatin datang :'( (usap2 kaki maimunah yang pucat tak berdarah..sikit pun tak bergerak..sebelah tangan je dah ada 3 jarum..di kening ada jahitan..)
semua ni siapa ye..??
kami kakak maimunah, nurse :'(
okei2..adik ni otak dia bengkak..mungkin sebab terhantuk masa accident..yang lain takde patah2 pun..cuma luka2 & calar2 sahaja..
ada harapan sembuh tak..?? :'(
hmm..buat masa ini 50-50..tak dapat lakukan operation sebab itu akan lagi membahayakan keadaan pesakit..
ya Allah~~ :'(
(hanya mampu memandang maimunah dengan pandangan yang sayu..air mata seperti tidak mahu berhenti..sebelum keluar, aku mencium dahi maimunah..sejuk...................)

(di luar wad..)
kita pergi tengok adik ye..kat pekan..
okei.. :'(

(abg kay ikut kereta ayah dari belakang..sepanjang perjalanan..yang kedengaran hanyalah tangisan kami beradik..segalanya berlaku tanpa sebarang petunjuk..kun fa ya kun..handphone tidak berhenti2 berdering..ada yang telefon, ada yang mesej mengucapkan takziah..)

(sampai di perkarangan hospital pekan..sunyi sekitar kawasan bilik mayat..)
ya Allah~ :'( (tidak pernah terlintas difikiran kami akan menjejakkan kaki di tempat ini..)

(seorang pegawai polis menyambut ayah..)
encik mohd nasir..?? (bersalaman dengan ayah..)
ya saya..
ikut saya ya..soal siasat sekejap sebelum tuntut jenazah..
baiklah..

(masa telah berlalu hampir sejam..mata terasa letih..tapi air mata silih berganti..belum sempat kering, mengalir kembali air jernih itu apabila mendengar inspektor tersebut menceritakn saat kejadian kemalangn..)
isteri encik sahaja yang sedar ketika itu..anak encik yang lelaki tersepit di tempat pemandu dan tidak sedarkn diri..anak encik yang duduk di tempat duduk belakang, tercampak keluar dari kereta..
baiklah..saya rasa cukup la soal siasat ni..boleh tengok mohd suria hidayat ya..

(seorang pakcik bersarung tangan & berapron getah keluar dari bilik sebelah..)
meh masuk..kenal pasti mayat..
mayat..?? dia cakap adik mayat macam gitu je?? :'(

(kami melangkah perlahan ke dalam bilik dingin itu..kelihatan sekujur tubuh kecil di atas sebuah meja besi..tubuh yang berbalut plastik hitam..aku & kak jana berjalan paling hadapan..saat aku terlihat seluar jeans yang dipakai oleh tubuh itu, aku tidak dapat menanggung lagi air mata..memang adik..bisik hatiku..)
ya Allah..ya Allah..kuatkan hati ini :'(

(tiba2..ayah dari belakang, terus berlari dan memeluk tubuh kaku adik..)
adik...ya Allah..sayang.. :'(
(berderai air mata kami apabila melihat air mata ayah gugur di sisi adik..terdapat luka yang sangat dalam di tepi dahi kanan adik..seperti terkoyak dagingnya..sehingga kelihatan tulang..badan adik dipenuhi pasir dan rumput..tangan adik dipenuhi calar..baju pula ada kesan darah..)
adik..mesti sakit.. :'(

semua tunggu di luar sekejap ya..kita nak bersih2 mandi2kan adik dulu..nanti boleh bawa balik..
erm.. :'(

(lebih kurang setengah jam kemudian..)

dah siap..boleh ambil adik dah..

(ayah mendukung adik dan membawa masuk kedalam kereta..sepanjang perjalanan ke rumah atuk di Kampung Langgar, ayah lah yang memangku adik..aku mengambil baju dan seluar adik yang berlumuran darah untuk dibawa pulang..)

(sampai di rumah atuk, tilam untuk adik telah tersedia..ayah membaringkan adik menghadap ke arah kiblat..surah yaasin dibacakan oleh saudara mara silih berganti..tidak putus2..kami adik beradik disuruh berehat..aku cuba untuk memejamkan mata tetapi setiap kali mata dipejam, bayangan mak, abg mi, dan adik2 muncul..air mata semakin laju mengalir..aku memandang kak puja..)


ayah kat mana?? :(
ayah kta adik..ayah baring sebelah adik................. :'(
yeke..?? :'( nak teman jugak :'(
jom laa :'(

(ayah sedang baring betul2 di sebelah kiri jenazah adik..sayunya hati ini melihat ayah..aku dan kak puja duduk di sebelah kanan adik..kak puja mula membacakan yaasin untuk adik..aku membuka kain  yang menutupi wajah adik..)
 adik~ :'( dengar tak?? kak fatin sayang adik tau :'(
(aku mencium pipi adik yang sejuk..) sudah tidak bernyawa :'( baru siang tadi dengar suara adik..sekarang dah senyap :'(

(kak puja mengusap badan adik yang berbalut..sejuknya badan adik sehingga menembusi kain..bacaan kak puja terhenti..silih berganti dengan sedu..ditabahkan hati untuk terus membaca dan menghabiskan bacaan..)

(kak jana bersama mak cik telah ke muadzam untuk mengambil wani di SMKA Pahang..beberapa jam kemudian, mereka tiba di rumah..wani masuk dengan muka yang tidak mengerti..dia hanya memandang jenazah yang terbaring dihadapannya..)

ayah..wani tak tahu lagi pasal adik :( (bisik kak jana kepada ayah..)
oh..hmm..
wani....
ni adik..
(sambil ayah menunjuk ke arah jenazah adik yang ditutupi kain kasa putih..)
hah..??
ni adik..adik dah meninggal..accident lepas mak lawat wani kat sekolah siang tadi.. (ayah mengulang kata2)
hah..?? (wani terus membuka kain penutup muka adik lalu diciumnya pipi adik berulang kali..air mata kami sekali lagi mengalir melihat situasi itu..)

(keesokan paginya..imam dan orang2 kampung membanjiri rumah atuk..kami menyaksikan sendiri proses memandikan jenazah..segalanya terasa asing..kali pertama melihat kejadian sebenar mengkafankan jenazah..adik sendiri.......)

(mak telah berpesan..macam mana pun, mak ingin melihat adik sebelum adik dikebumikan..ayah kembali ke hospital awal pagi bagi menguruskan prosedur keluar wad untuk sementara bagi membolehkan mak berjumpa adik buat kali terakhir..selesai mengkafan, mak sampai..mak terus mendapatkan adik..mak tersenyum melihat jenazah adik..pipi adik dicium oleh mak berulang kali..kami memeluk jenazah adik buat kali terakhir..kawan2 abang mi yang hadir turut menitiskan air mata..selepas itu, adik disembahyangkan dan selamat dikebumikan..)

(selesai segalanya, kami berangkat ke Hospital Tengku Ampuan Afzan untuk melawat abang mi..saat melihat wajah abang mi, air mata kami gugur sekali lagi..kaki abang mi digantung dengan besi pemberat bagi mengelakkan tulang paha kanannya yang patah berselisih atau tercucuk salur darah sementara menunggu giliran untuk pembedahan..lututnya pula berlubang tertusuk besi..tangan kiri abang mi juga patah..apabila melihat kami tiba dengan cucuran air mata..abang mi tersenyum..)

jangan la sedih..emi okei la :)
(semakin laju air mata kami mengalir..dia pula yang menenangkan kami beradik..sebaknya hati..)
:'(


cukup lah rasanya coretan miss butang setakat ini..sekadar menceritakan tragedi silam yang hampir 100% mengubah kehidupan miss butang..10 mei 2009 tarikh yang tidak pernah kami lupakan..kembalinya adik bongsu kesayangan kami kepangkuan Maha Pencipta untuk selamanya..yang tinggal hanyalah gambar2 dan kenangannya dalam hati kami..adik..kak fatin sayang adik..semua orang sayangkan adik..wallpaper handphone kak fatin pun kak fatin letak gambar adik dengan kak maimunah tau :')
semoga Allah memberkati & merahmati roh Allahyarham adik Muhammad Suria Hidayat bin Mohd Nasir..
Aamiin~


hai..saya Maimunah dengan adik saya..piss :D




maimunah sekarang feeding pakai Ryle's tube kat hidung tu


abang mi dan kakinya T.T


akhir kata.jaga diri hiasi peribadi Allah Maha Mengasihi :)





















Dah habis baca ke? Jangan lupa tinggal komen ◕‿◕



 

Copyright © 2017 Bello Butang. All rights reserved | Sign in, Design