Huh !! panas la pakai shawl belit-belit kat leher ;(

ditaip Miss Butang jam 1:20 AM

Zon Menutup Aurat :)

assalamualaikum..
comel tak kawan miss butang pakai tudung..??
eh..ada ke orang yang pakai tudung tak comel..??
TAKDE..!! booo~
tahukah anda..??
perempuan yang bertudung tidak kira muda mahupun sudah berkedut..
akan kelihatan lebih muda berbanding usia sebenar..??
ahhaaa..bingo..!!
miss butang tak tipu..
lihat situasi di bawah ;)

Gadis A : eh midah..comelnya kawan midah ni :)
*sambil tunjuk gambar si B yg tidak bertudung*

Miss butang : kawan midah memang comel-comel..ngeh ngeh..

Gadis A : eii..kiutnye..siapa ni..?? suka la tengok
*sambil tunjuk gambar gadis bertudung pula*

Miss butang : lohhh..!! orang yang sama la tu..tu pun B jugak..cuma dia pakai tudung..takkan tak kenal..kui kui

Gadis A : eh??!! serius ke..?? lain kauuu..!! yag pakai tudung ni nampak muda giler kot..eh midah..suruh dia pakai tudung laa..

Miss butang : err...bukan tak nak tegur..tapi dia sendiri tau mana salah dan betul..tapi paham la kan ( -。-)

lagi satu kan..
apabila kita pakai tudung, sebenarnya dia jadi macam perisai kita tau..nak2 kalau jalan sorang2..
miss butang pernah jalan2 dekat bandar..tak jauh dari miss butang ada remaja2 yang tak bertudung..maka lalu lah mat motor sambil menjerit 'peewiittt!!'
maka terserlah keterujaan remaja2 tersebut..
tapi apabila mat motor tu lalu dekat miss butang, tiba2 dia cakap 'assalamualaikum~'
ahahaha..macam kelakar..reti pulak bagi salam pada pejalan kaki :D
miss butang bukan nak cakap miss butang baik alim bagai..
tapi boleh nilai sendiri kan :)
sedangkan mat motor pun boleh jadi baik nampak perempuan bertudung..
tak kan anda di luar sana tak nak melakukan kebaikan pada diri sendiri :)
eh..tak menutup aurat merupakan kezaliman terhadap diri sendiri tau..

jadi..sempena Bulan Ramadhan bulan yag penuh keberkatan ni, tak salah kita tanam azam baru..tak perlu la nak tunggu Tahun Baru baru nak berazam..pasti ke sempat jumpa Tahun Baru tu..?? hentah2 dah kiok..
renung-renungkan :)

sayang dari miss butang :)
cuba dengar lagu ni..sedap kauuuu..okei jumpa lagi nanti ( ⌒o⌒)人(⌒-⌒ )v








Dah habis baca ke? Jangan lupa tinggal komen ◕‿◕



18 komen:

dieyla on Wednesday, August 10, 2011 said...

amat2 stuju :D

Mommy Pinky on Wednesday, August 10, 2011 said...

sebulan sekali update? kui kui :D

Miss Butang on Wednesday, August 10, 2011 said...

.::Mommy Pinky::.

ngeh ngeh :D
lalala~

.izzati liyana. on Wednesday, August 10, 2011 said...

betul-betul. setuju. dulu saya tak pakai tudung and sekarang dah pakai. kawan-kawan mak saya cakap muka macam budak-budak pakai tudung. mse tak pakai tu nmpk mcm matang. hihi.

tp yang penting..tutup aurat. :)

pakai tudung pun bahaya jugak miss butang.jangan jalan sorang-sorang kalau malam-malam.

mimieow on Thursday, August 11, 2011 said...

wahhh.....
hehehe....tere midah berbicre.... :D

izzah chot on Thursday, August 11, 2011 said...

btol2.. hehe :P pandai miss butang memberi ceramah.. hehe.. amlkn slalu.! :3

Miss Butang on Saturday, August 13, 2011 said...

.::dieyla::.

kn2..setuju kn :D

Miss Butang on Saturday, August 13, 2011 said...

.:: .izzati liyana. ::.

wahh~
syukur Alhamdulillah sgt2 :')
Allah masih sayangkan awk tu tau :D

nape jangan jalan sorang malam-malam..?? :O

Miss Butang on Saturday, August 13, 2011 said...

.::mimieow::.

kekekek~ mimie !! xD

Miss Butang on Saturday, August 13, 2011 said...

.::izzah chot::.

ngeh ngeh ^^
sama-sama kita amalkan ye dik ;)

Qaseh dalia adelia on Sunday, August 14, 2011 said...

suka2x..betul tu bertudung ni pun kdg2 jd perisai

Miss Butang on Tuesday, August 16, 2011 said...

.:: Qaseh dalia adelia ::.

suka jugak..hehe :D
kan2..walaupun x sepenuhnya melindungi..tapi sedikit sebanyak masih melindungi..
eh cakap cam tah pape je ni -.-

Edy Zaidi on Wednesday, August 17, 2011 said...

harap2 wanita2 di luar sana pakai tudung kerana nak tutup aurat, bukan hanya untuk berfesyen...:)

Miss Butang on Thursday, August 18, 2011 said...

.:: Edy Zaidi ::.

harap2 la kan :)
tapi kalau dia bermula dgn fesyen, kita doakan dia terbuka pintu hati untuk kekalkan kerana Allah pulak ^^

AShahira AShikin on Thursday, August 18, 2011 said...

kan3...org yg x pkai tdung bile pkai tdung lg comey nmpak...tp 2 la bile dtegur ckap nganjing ke ape...org puji ckp nganjing..x paham btol.. haih (-.-!)

Miss Butang on Friday, August 19, 2011 said...

.:: AShahira AShikin ::.

kan..memang selalu macam tu pun..mungkin diorang ingat kita puji tu macam ejek dia la..mungkin dia ingat kita nak cakap 'ele selama ni tak pakai tudung pun'..in fact, kita memang memuji dgn harapan jugak, tudung diorang kekal..tapi tu la manusia..buruk sangka terlalu kuat -.-

eh panjangnya komen..haha!!

H.J on Monday, August 22, 2011 said...

nak pakai tudung jugak la kalo macam tu..baru nampak muda..ehe

Miss Butang on Monday, August 22, 2011 said...

.:: H.J ::.

ehe..harammm lelaki menyerupai perempuan.. :D

Post a Comment

Butang golek-golek

 

Copyright © 2017 Bello Butang. All rights reserved | Sign in, Design