Huh !! panas la pakai shawl belit-belit kat leher ;(

ditaip oleh Miss Butang jam 1:20 AM 18 komen


Zon Menutup Aurat :)

assalamualaikum..
comel tak kawan miss butang pakai tudung..??
eh..ada ke orang yang pakai tudung tak comel..??
TAKDE..!! booo~
tahukah anda..??
perempuan yang bertudung tidak kira muda mahupun sudah berkedut..
akan kelihatan lebih muda berbanding usia sebenar..??
ahhaaa..bingo..!!
miss butang tak tipu..
lihat situasi di bawah ;)

Gadis A : eh midah..comelnya kawan midah ni :)
*sambil tunjuk gambar si B yg tidak bertudung*

Miss butang : kawan midah memang comel-comel..ngeh ngeh..

Gadis A : eii..kiutnye..siapa ni..?? suka la tengok
*sambil tunjuk gambar gadis bertudung pula*

Miss butang : lohhh..!! orang yang sama la tu..tu pun B jugak..cuma dia pakai tudung..takkan tak kenal..kui kui

Gadis A : eh??!! serius ke..?? lain kauuu..!! yag pakai tudung ni nampak muda giler kot..eh midah..suruh dia pakai tudung laa..

Miss butang : err...bukan tak nak tegur..tapi dia sendiri tau mana salah dan betul..tapi paham la kan ( -。-)

lagi satu kan..
apabila kita pakai tudung, sebenarnya dia jadi macam perisai kita tau..nak2 kalau jalan sorang2..
miss butang pernah jalan2 dekat bandar..tak jauh dari miss butang ada remaja2 yang tak bertudung..maka lalu lah mat motor sambil menjerit 'peewiittt!!'
maka terserlah keterujaan remaja2 tersebut..
tapi apabila mat motor tu lalu dekat miss butang, tiba2 dia cakap 'assalamualaikum~'
ahahaha..macam kelakar..reti pulak bagi salam pada pejalan kaki :D
miss butang bukan nak cakap miss butang baik alim bagai..
tapi boleh nilai sendiri kan :)
sedangkan mat motor pun boleh jadi baik nampak perempuan bertudung..
tak kan anda di luar sana tak nak melakukan kebaikan pada diri sendiri :)
eh..tak menutup aurat merupakan kezaliman terhadap diri sendiri tau..

jadi..sempena Bulan Ramadhan bulan yag penuh keberkatan ni, tak salah kita tanam azam baru..tak perlu la nak tunggu Tahun Baru baru nak berazam..pasti ke sempat jumpa Tahun Baru tu..?? hentah2 dah kiok..
renung-renungkan :)

sayang dari miss butang :)
cuba dengar lagu ni..sedap kauuuu..okei jumpa lagi nanti ( ⌒o⌒)人(⌒-⌒ )v









Dah habis baca ke? Jangan lupa tinggal komen ◕‿◕