Iringi Pemergian Dengan Senyuman :)

ditaip oleh Miss Butang jam 5:44 AM


Assalamualaikum..eheh..miss butang is back..
seronot tengot blot sendirit dah berubah :D
bukan buat sendiri..opkos la seronok gila kambeng iye dak..bukak2 je, da berubah wajah..huahua :8'D

Back to the pangkal jalan :)
31 jan 2012 yang lepas..
Allah sekali lagi memberi ujian kepada kami sekeluarga :)
jam 11 pagi..handphone's ringing..pop up nama ayah..
hati terdetik.. 'Ayah..?? telefon pagi2..??'
sememangnya ayah sangat jarang telefon anaknya ini..jadi hati macam semacam..sebab terus teringat, sebelum ni ayah tepon, menyampaikan berita ni..hati menjadi sangsi..tapi angkat jugak la kan..
suara umi..
'aik?'

fatin..tengah buat apa..??
menjahit je umi..hehe
mak mana..??
mak..?? ada je kat dapur..
oh..umi tepon mak tapi tak dapat..dah tau..??
heh..tau ape..??
tak tau..??
..?? tau ape ni..???
ayah..accident..

Hati masa tu macam kena sambar petir..dah tergamam..terus lari pergi dapur, bagi handphone kat mak..sempat bagitau mak yang ayah accident sebelum mak cakap dengan umi..mak terus menangis..
tangan mak menggigil..masuk semula kat bahagian ruang tamu rumah..abang mi baru bangun..

abg mi..ayah accident..
Astaghfirullahala'zim..habis nak pergi hospital..??

Lepas tu terus mak suruh abg mi bersiap, pergi hospital..miss butang duduk rumah jaga maimunah..
air mata mengalir berterusan..gagahkan hati sujud dan berdoa kepada Dia yang telah mengetahui apa yang bakal berlaku..jam hampir pukul 3 petang..mak telefon akhirnya..

Fatin....
baca apa-apa doa yang patut..
ayah da meninggal ~

Bagai tersekat nafas di tekak..terdiam seribu bahasa mendengar suara mak yang sangat tenang..mencari kekuatan membaca Surah Yaasiin untuk ayah tersayang walaupun bacaan disulami dengan aliran air mata..

The rest, i'll keep as my own memory :)
sekadar mahu berkongsi..bukan menagih simpati sama sekali..hargai yang tersayang sebelum mereka dijemput pulang..walau macam mana pun, miss butang bersyukur kerana Allah menjemput ahli keluarga kami seorang demi seorang..tidak sekaligus seperti mereka yang kita dengar dalam berita yang kemalangan dan meninggal 3 orang atau 4 orang terus ahli keluarganya..Allah mengetahui kekuatan setiap hamba-Nya :') walau apa pun situasinya, ujian diberikan kerana Allah sayangkan hamba-Nya..Allah mahu kita kembali mengingati asal-usul kita..kerana sememangnya fitrah manusia akan mengingati Allah apabila ditimpa kesusahan :)

Ayah seorang yang terlalu simple..sehingga orang yang ayah tolong pun akhirnya tergamak mengkhianati dan memfitnah ayah..tetapi ayah cuma cakap 'takpelah..kita doakan semoga dia kaya dan dia takkan kembali kepada keluarga kita dah :)'
ayah..semoga kehadiran ayah diterima seisi alam dan makhluk Allah..semoga segala kesusahan dan keperitan ayah didunia akan dibalas dengan kemanisan syurga :') 
Fatin sayang ayah sangat2 :') dengan izin Allah, kita akan berjumpa suatu masa yang telah Allah tentukan  nanti ^^ 


(づ ̄ ³ ̄)づ ♡
 







Dah habis baca ke? Jangan lupa tinggal komen ◕‿◕

6 komen:

Anonymous said...

Salam..biar pun baru baca entry nie, terasa sangat menusuk ke jiwa..semoga ayah di tempatkan di kalangan orang2 yang soleh...sabar ye hamidah...

-MIR-

Miss Butang said...

wassalam..
amin~ terima kasih ye -MIR- :)
insyaAllah kesabaran yang ada cukup untuk meneruskan kehidupan sekarang ^^

smy said...

semoga midah sentiasa kuat.....mimie sayang midah sangat sangat......

Miss Butang said...

terima kasih mimie~ insyaAllah ^^
midah pun sayang mimie sangat2 <3

Anis Adila Aris said...

midah..kite baru tau..Takziah :'(
semoga arwah ditempatkan bersama org yg beriman

Miss Butang said...

aamiin~ in shaa Allah
terima kasih anis :')

Post a Comment

Butang golek-golek